lördag 17 februari 2007

Boknörd

Min mamma är världens bästa. Idag kom hon hem med en bok till mig eftersom hon trodde att jag skulle gilla den.

Det gör jag. Trots att jag inte har läst den än så vet jag att den är jättebra, för det är alltid böckerna jag får av mamma. Hon vet precis vad jag gillar.

Men jag har fortfarande en liten hög av olästa julklappsböcker liggandes bredvid sängen som väntar på att bli lästa. Frågan är bara vilken jag ska börja med. Ett mycket svårt val.

Jag är väldigt sugen på Tre önskningar som handlar om ett trillingpar och deras liv. Låter upplagt för roliga relationer.

Därefter är det Brustna hjärtans café. Titeln är perfekt. Hoppas att boken är det med.

Och till sist den precis tillkomna boken I en klass för sig om en 14-årings liv på en internatskola. För att citera Västerbottens Folkblad "Den är helt fantastisk". Ja, det hoppas jag.

Åh, det är svårt att välja. Men jag tror jag sparar I en klass för sig tills vi ska åka till Thailand. 15 timmar på ett flygplan kräver bra läsning.


Inga kommentarer: